natal

My 2011 Christmas

It’s this time of the year again. This Christmas is different because I’m in Kuala Lumpur now. This is the first time I spent Christmas overseas. I didn’t do any Christmas related activities such as decorating Christmas tree, sending Christmas card, etc etc. It’s just unnecessary and arguably impossible. Here the Christmas hype can only be felt in shopping malls and the radio. I thought I would spent this Christmas alone but so far the experience has been good. Last Friday I had company’s Christmas dinner with my colleagues in Tropicana Golf & Country Resort. There we exchanged gifts and I got a Sheaffer pen with my name engraved on it. I like it! Thanks Dennis! My gift is a stainless steel tumbler and that went to Mun Kent. After the dinner Sandip took me and 2 other colleagues to The Social, a pub in Bangsar, before took us home. We played pool and drank a bottle of beer. (Just one bottle, honest! :-p )

Some company staffs take picture together

Christmas dinner photo

On Saturday morning Santi flew back to Jakarta. She has just came back when I’m writing this. Fadly, my roommate, went back to his parent house in Selayang as usual.  Sharon went out with her friend which stayed overnight in her room this last 2 night. So it left me alone in my apartment. I just did some cleaning and in the evening I attended Christmas Eve mass in St. Francis Xavier in Petaling Jaya with Joe Kit, Felicia and her friend Steven. Funny thing is it was Joe Kit—who is still in the process to become a Catholic—that asked me to attend that mass. If not because of him I would have attended Christmas day mass at another church, alone. So, thanks Joe Kit!

On the Christmas day itself I continue my cleaning and in the afternoon Felicia whatsapp me asking whether I want to attend mass and watch Sherlock Holmes after that. So be it, I indeed want to watch Sherlock Holmes and it’s good to attend another mass, isn’t it? After the mass, Joe Kit took us to A Wet Thai Cafe where we ate pork neck. I have heard about how delicious this pork neck is from Dea but don’t have the opportunity to try it until yesterday. The pork neck was nice but not as super duper delicious as I imagined before. It was just nice. They just exaggerating about it I think. After dinner we went to IOI Mall to watch Sherlock Holmes. I still consider it a great sequel even though I occasionally found myself hardly catch the dialogs in the movie because I couldn’t understand the Malay & Chinese subtitles so I could only depend on my hearing. It was a great night after all.

grilled pork neck

grilled pork neck

And today I just stay at home the whole day, ironed my clothes, read book, lazying… I didn’t even go out to buy food, Sharon bought my dinner. :-p And that’s all for my Christmas in Kuala Lumpur this year. At last, Merry Christmas everyone!!

egomaniac

Iklan

Hadiah Natal 2010

Beberapa hari sebelum Natal nyokap pulang dari pesta akhir tahun di kantornya dengan membawa doorprize iPod shuffle (generasi ke-4) dan beberapa doorprize lainnya. Seperti biasa gue lembur (wew..) hari itu dan nyokap udah tidur waktu gue pulang jadi gue ga tau kalo nyokap bawa pulang iPod. Besok paginya gue tanya nyokap dia dapet doorprize apa dan dia nunjukin iPod shuffle. Awalnya gue agak skeptis ama tu iPod.. gue pikir palingan juga iPod palsu kayak yang dulu temennya pernah kirim. Tapi setelah diperhatiin, kemasannya rapi & halus, iPodnya juga kliatan meyakinkan dan gue ga menemukan alasan kenapa iPod ini palsu jadi mungkin ini emang iPod shuffle beneran. Nyokap bilang anggep aja ini hadiah ultah (?!) tapi besokannya diralat jadi hadiah Natal. Jadi Natal tahun ini gue dapet hadiah Natal iPod shuffle dari nyokap gue. What a nice little present! 😀

iPod ini juga menjadi iPod pertama yang gue punya sekaligus mungkin hadial Natal pertama setelah (mungkin) bertahun-tahun.. Emm.. gue pernah dapet hadiah Natal dari ortu ga ya sebelomnya?? Setelah dapet iPod ini gue ga buru-buru buka dan bersemangat ngutak ngutik kayak anak kecil yang dapet mainan baru tapi gue diemin dulu soalnya gue punya rencana buat motret iPod ini untuk di-upload di Wikimedia Commons dan rekam video pembukaan kotaknya (unboxing) untuk di-upload di YouTube.

Alasannya gampang aja, gue mau menyumbang pengetahuan. Kalo diliat di Wikipedia atau di Wikimedia Commons gambar iPod shuffle generasi ke-4 masih sedikit, gue berencana motret kotaknya dari berbagai sudut dan motret semua isi kotaknya. Siapa tau gambar gue dipake di Wikipedia. Dan di YouTube pun video-video unboxing yang ada kebanyakan berbahasa Inggris dan kayaknya belom ada yang berbahasa Indonesia. Lumayan kan kalau ada video unboxing iPod yang berbahasa Indonesia.

Jadi beberapa hari sesudahnya gue menyempatkan diri buat moto-moto dan rekam video dan inilah hasilnya:

(gue belom upload foto-foto ipod gue ke Wikimedia Commons, gue bakal kasih linknya kalo gue udah upload)

Proses rekam videonya ga semudah yang gue bayangkan.. Waktu mulai ngerekam gue jadi agak grogi dan agak lupa mau ngapain aja & ngomong apa aja padahal sebelomnya gue udah liat-liat video-video lain di YouTube dan ngebayangin video gue sendiri. Gue pengen video gue lebih detail dari video-video yang udah ada dan gue pengen yang liat bisa ngerasain proses ngebuka kotak ipod shuffle dan ternyata hasilnya seperti ini. Suara gue terdengar aneh dan bahasanya kaku banget, gue juga sempet diem kelamaan ga tau mau ngapain lagi, dan ada bagian yang ga direncanain.. tadinya gue ga mau ngejelasin fisik ipod-nya tapi pas ngerekam tau-tau gue jadi ngejelasin tombol-tombolnya, logo apple, jepitan, bla bla bla..

Meskipun hasilnya sedikit berbeda dari yang gue harapkan tapi gue tetep upload tu video apa adanya, selaen males edit gue juga berusaha jujur dan menerima hasil karya gue apa adanya. Selanjutnya gue punya rencana untuk bikin subtitle dalam bahasa Indonesia dan bahasa Inggris biar video gue bisa terakses ke lebih banyak orang.